čtvrtek 25. dubna 2019

Money tips


Šetření peněz je jedna z nejtěžších věcí (alespoň pro mě) a když jsem začala šetřit kvůli přestěhování se do vlastního bytu s přítelem, tak mi to ze začátku vůbec nešlo, stále jsem si kupovala to, co jsem chtěla a peníze neřešila až jednou jsem si dupla a řekla, že to takhle dál nejde jestli se chci co nejdříve odstěhovat. Našla jsem pár tipů (především jeden nejdůležitější), které mi pomohly a opravdu se snažím šetřit.

První bod - pište si veškeré vaše výdaje. Všechno, co utratíte i jen za sušenku za 7,- korun, pište si to! Už třeba po týdnu vidíte za co nejvíce utrácíte a díky tomu můžete snížit výdaje za věci, které vlastně nepotřebujete (druhým bodem se dostaneme k nepotřebným věcem). 

Příklad - já utrácela nejvíce za cigarety, redbull (několik jich když jsem byla v práci), jídlo (které jsem si mohla dát doma, ale dávala jen venku) a pak zbylé věci - ve slevách kosmetika, dekorace nevyužité do dnes..

A tak jsem přestala pít redbull, který mému tělu nedává mou vymyšlenou energii ani mi nijak nepomáhá, naopak spíše škodí. Jídlo venku si dám "výjimečně" a snažím se ho dávat jen doma a až kdy opravdu nestíhám, tak si ho koupím, když je nějaká věc ve slevě, tak se opravdu zamyslím nad tím jestli ji opravdu potřebuji..a opravdu tak 90% věcí si nekoupím!

Druhým bodem jsem se už zmínila výše, jsou to slevy a nepotřebné věci. Když jsem si začala pravidelně vydělávat peníze na brigádách, tak mě chytla nemoc "kup všechno, co vidíš" a opravdu tomu tak bylo. Utrácela jsem každodenní výplaty za hlouposti až jsem po půl roce došla k tomu, že to nepotřebuji a díky tomu mám doma milión nepotřebných věcí, kterých je těžko se zbavovat. Myslím si, že k tomu člověk dospěje až časem, ale je lepší si to uvědomit dříve než-li později.

Co jsem začala dělat je to, že když někam jdu nebo jedu do práce, cokoliv, ale jdu okolo nějakých obchodů, tak si s sebou neberu žádné peníze a nebo jen třeba 100,- na nějaké pití, lístek apod. Je to pro mě lepší, protože vím, že nemám u sebe žádné peníze a tudíž nemůžu utrácet. A když někam vyloženě jdeme za nákupem, beru si jen omezené množství peněz, vypočítám si cca kolik potřebuji a to si vezmu, ani o korunu více. + tip. Dávejte si peníze na kreditní kartu, nemám takovou potřebu z ni utrácet a nejlépe když ji někam zahodíte a děláte "že neexistuje".

Snažím se i ušetřit na věcech, které potřebuji a to tím, že hledám věci levnější, ale ve stejné kvalitě (samozřejmě u nějakého oblečení dám raději na kvalitu, ale nekoupím si ho hned, šetřím na něj). Zbytečně jsem několikrát kupovala věcí, které byly zbytečně předražené a kvalita byla "tak akorát" a od šetření jsem našla spousty levnějších, ale mnohdy lepších věcí - kvalitou.

Doufám, že Vám nějaké tipy pomohly a další článek na toto téma bude ohledně aplikací, pomůcek k šetření.
Vaše Ann's D.♡

1 komentář:

  1. Poslední dobou si také říkám, že bych měla začít šetřit a nerozhazovat. Hlavně kvůli létu, protože chci na nějakou dovolenou, tak snad se mi zadaří :D :)

    OdpovědětVymazat

Jak ušetřit?

Vítám Vás u nového článku po delší době, tentokrát mi vlezla do času nová práce, která můj volný čas omezila na minimum, ale je doba karan...