středa 8. května 2019

English | motivation, books


Nedávno jsem se opět do sebe kousla a rozhodla se pokročit dál v mém "wishlistu" věcí, které se chci naučit. A mezi další cíl bylo naučit se perfektně anglicky. Mé základy nejsou špatné, ale přeci jen to jsou stále základy a bylo spousta věcí, které jsem neovládala. Jako tvoření smysluplných vět, slovíčka a mohla bych povídat další a další věci. O tom ale nechci dál psát, ale o tom, jak jsem našla k tomu motivaci a co jsem si k angličtině nakoupila. Doufám, že Vás namotivuji se pustit do učení jazyků (pokud delší dobu chcete, plánujete to..) a trošku Vám poradit. Nejsem žádná učitelka, nejsem v tom perfektní, ale chci jen ukázat, co jsem si pro to pořídila , jak jsem k tomu našla motivaci a motivovat další.:-)


Moji prvotní motivací bylo se naučit anglicky kvůli práci, pracuji v gastronomii a v centru Prahy, tudíž angličtinu využívám dennodenně a když nemáte slovní zásobu, moc to nejde. Stalo se mi za ten rok v této práci tolik situací, kdy zákazníci byly na mě dost nepříjemní kvůli neovládání jazyku a proto zůstávám ve většině případů za barem, kde se až tolik do konverzací nezapojuji. Mrzelo mě to a tak jsem si řekla "dost", naučím se to, jsem na učení dobrá a dám do toho do hlavy dost, tak proč toho nevyužít?

Další motivací bylo cestování + v budoucnosti nějaké jiné práce, kde budu muset využít angličtinu. Plánuji do budoucna úplně jinou práci a budu tam potřebovat angličtinu (opět). Co se týče cestování tak je to úplně jednoduché, ráda cestuji a ráda bych cestovala mnohem více a angličtina v tomto směru je jeden z nejdůležitějších prvků.

To by bylo vše k mé motivaci a teď se vrhnu na věci k ni potřebné. Zašla jsem do levných knih, že si koupím další knížku a co jsem tak brouzdala mezi regály, uviděla jsem tam místo s názvem "jazyky" a tak jsem si prohlížela různé knížky až jsem objevila 2 mé první.

Angličtina za 4 týdny a obrázkový slovník. V angličtině za 4 týdny máte 30 lekcí ve kterých máte každé důležité téma, které ke vzdělávání potřebujete. Jediná nevýhoda je, že některé témata nejsou více rozsáhlá a že tam je jen 1 až 2 cvičení. Ale pro mě to nebylo něco překážkového, protože si vždy zapíši základy tématu a pak se je snažím vmísit do konverzace s člověkem, který umí i česky, aby mě po případně opravoval. Mám v tom už svůj systém (o tom příště) a jsem ráda, že jde tak dobře.

Druhá knížka je jen o slovíčkách v podobě obrázků, nevím z jakého důvodu mi to jde do hlavy lépe, ale jde a proto tahle knížka byla pro mě velkou nutností. Tyto knížky jsem využívala především v začátcích učení a když jsem byla u několikáté lekce, tak jsem se vydala na lov dalších knih. A rovnou jsem si vzala 3! 

Abych byla upřímná, měla jsem z nich takovou radost až jsem byla tak namotivovaná že jsem se do nich ihned vrhla. První knihou je Angličtina: konverzační průvodce. Jak už jsem psala výše, tak v mé první knížce s Angličtinou toho není toho tolik, kolik bych potřebovala a proto mě tato knížka zaujala a to proto, že jsou v ní konverzace v různých místech. Například v lékárně (třeba jdete si pro určité prášky nebo dezinfekci a máte tam přesná slovíčka a konverzaci co se týče toho, co chcete) a to mi velmi pomáhá v konverzaci. Pro mě je lepší když to vidím přesně černé na bílém.

Druhou knížkou je Do you speak english? Procvičuj si ve větách. V této knížce máte věty na určitá témata. Příklad: "Předložka for" a máte k tomu 6 vět, kde se slovo používá. Máte tam velký výběr a opravdu mě tahle knížka učí jak ve větách používat různá slovesa, předložky apod.

A poslední je Angličtina - slovní hry. Máte tam nespočet her, křížovek, cvičení, kde procvičujete angličtinu a díky tomu si ji procvičím a zároveň se ji učím. Je to skvělá, tlustší knížečka, která mi v mém cvičení s angličtinou velmi pomáhá.

To by bylo pro dnešní článek všechno. Samozřejmě mám i sešit, mnoho zvyrazňovačů, ale chtěla bych na toto téma udělat další článek ve kterém bych ráda napsala o svých technikách. Doufám, že jsem některé trošku namotivovala a ukázala jim nové knihy, které jsou v učení dobrým základem. Vaše Ann's D.

3 komentáře:

  1. Přeju Ti hodně štěstí při učení angličtiny, mně naštěstí celkem jde, ale je pravda, že jak není slovní zásoba, tak je to průšvih - občas se slovíčky taky zabojuji:D Mně minule přišli do cukrárny myslím Rusové a nechtěli se mnou mluvit anglicky, přitom pak mezi sebou anglicky mluvili, ale na mě jeli rusky a já koukala jak tydýt.. Jazyková bariéra je mrška:D

    OdpovědětVymazat
  2. Obdivuju tvůj zápal a motivaci :) Držím palce, aby ti učení angličtiny šlo :) Za sebe můžu určitě doporučit sledování filmů a seriálů v orginále s českými titulky, člověk pochytí spoustu frází a mně osobně to dalo asi víc než všechny ty učebnice :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  3. Tak toto by som potrebovala. Ja veľmi po anglicky neviem čo je dosť smutné keďže sestra žije v Londýne už 23 rokov a teta žila v New Yorku 60 rokov a bola som na oboch miestach ale tak zase moji chalani začnú chodiť do školy a budem musieť zase sa pustiť do tej angličtiny :D

    AKO SA MÔŽEŠ OPÁLIŤ U SEBA DOMA?

    OdpovědětVymazat

Jak ušetřit?

Vítám Vás u nového článku po delší době, tentokrát mi vlezla do času nová práce, která můj volný čas omezila na minimum, ale je doba karan...