středa 11. prosince 2019

Jak Vánoce prožívám já | aneb moje vánoce

Říkala jsem si, že bych mohla články trošku odlehčit od tipů na dárky a akorát některé zbytečně stresovat (a začít je stresovat něčím novým :D) a sepsat jak Vánoce a všechno okolo nich prožívám. Budu moc ráda, když mi napíšete, jak je prožíváte zas Vy, protože se každým rokem seznamuji s různorodými názory a pokaždé mě to dost zajímá, protože někdo je úplně nesnáší a někdo naopak miluje a slaví je každý úplně jinak :)

Vánoce už od mala dost prožívám, pokaždé jsem se na ně šíleně těšila, prožívala jsem je tedy opravdu dost. Pro mě to byl jediný den v roce, kdy jsme se sešli celá rodina a všichni jsme byly vždy pozitivně naladěni. I ten spěch co se týče všeho jídla a příprav mi nikdy nebyl nijak protivný, i to jsem vždy milovala.

A real-life Christmas Village - Petite Haus

A nezměnilo se to ani teď. Každoročně se na Vánoce moc těším a poslední dva roky, co bydlíme v novém bytě se konečně se mohu vyřádit na ozdobách, a tak je i snad víc prožívám. Mám všude světýlka a vánoční ozdoby :-).

Každý rok to máme tak, že vánoční ozdoby už máme začátkem prosince, stromeček necháváme i s cukrovím do půlky prosince a o Vánocích všichni jedeme k tetě a strejdovi, kde je to každý rok stejné. Celý den u pohádek s cukrovím, pak se pomáhá tetě v kuchyni s jídlem na štědrovečerní večeři a kolem páté až šesté hodiny se začne chystat stůl se vším všudy, musí být vždy svátečně ozdoben. Pak se dá všechno jídlo na stůl, pustí se koledy a než poslední člověk dojí, nesmí se odejít od stolu. Poté se všichni přesuneme ke stromečku, zapálíme prskavky a jdeme rozbalovat dárečky. Po rozbalování jdeme všechno vyhodit, uklidit, umýt nádobí a nakonec se všichni společně koukáme na pelíšky, to už je naše tradice.

Někdy mě mrzí, že Vánoce jsou jen "24 dní", protože je to krásné období plné trhů, zabalování dárečků, zdobení.. ale i mě občas jdou na nervy, když vidím ty davy a jak lidi mají špatnou náladu. Ráda bych, aby je lidi spíš prožívali klidně jako něco hezkého než jako hektické období. Vidí každý hned ty davy, vybírání dárků, pečení, vaření, uklízení.. ale proč si to neudělat příjemněji? :-).






Žádné komentáře:

Okomentovat

Jak ušetřit?

Vítám Vás u nového článku po delší době, tentokrát mi vlezla do času nová práce, která můj volný čas omezila na minimum, ale je doba karan...