úterý 28. ledna 2020

Plánování, to-do-list

Bullet Journal X Planner: qual usar? - Inspo of the Day

Různé diáře, to-do-listy mám v oblibě, protože jsem mírný blázen do plánování, ale nejen to, mám přehled, co, kdy a kde je, pro to mám diářů, sešitů, plánovačů nespočet. Jak ale efektivně plánovat, organizovat bez toho, aby v tom nebyl bordel?

Každý sešit/diář/ plánovač jen na jednu věc. Do diáře si zapisuji schůzky, doktory, sezení s terapeutkou, různé semináře a další důležité věci na které nemohu zapomenout. Diář tedy nepoužívám jako to-do-list, ale opravdu jen jako diář, kde si zapisuji důležité věci.

Zvýrazňovače jsou skvělá pomůcka k diáři, já osobně je zbožňuji a všechno, co potřebuje zvýraznit, tak zvyrazňuji. Co ale nemám moc ráda jsou lepítka, já na ně moc nejsem, raději si tam sama něco "nakreslím".

To-do-list si tvořím sama každý den. Vždy si vezmu obyčejný papír nebo sešit a napíši si tam věci, které ten den potřebuji udělat. Je to pro mě efektivnější než když si do diáře sepíši úplně všechno, protože v tom mám akorát zmatek. To-do-list si tvořím tak, že si každý večer před druhým dnem/ nebo ráno ten den napíši všechny věci, které ten den chci/ musím udělat. 



Starting a new weekly spread in your bullet journal and need some cute ideas?! Check out these awesome March spreads for inspiration!

Jako jsou - sepsat článek, napsat si témata na články, věnovat se sebevzdělání, zavolat doktorovi, ale zapisuji si tam i věci jako je třeba nákup nebo úklid. I když vím, že mám doma nepořádek a musím to udělat, napíši si to do to-do-listu a mám hned ze sebe lepší pocit, když si danou věc odškrtnu, ale i to, že to dnes opravdu udělat musím.

To-do-listy mám ráda, protože jsou přehledné, vím co udělat a nejdůležitější je, že ten den budu produktivní a nebudu se jen válet. Takhle když si ráno napíši úkoly na daný den, celý den se nezastavím a pořád mám co dělat a v hlavě si to nedokážu "sepsat", pro to to mám na papíře a v průběhu dne si proškrtávám, večer se podívám na seznam a když něco chybí, tak si nenadávám, ale dám si to do dalšího dne.


Pokud ale nemáte rádi klasický diář nebo papírový to-do-list, tak existují různé aplikace do mobilu. Třeba google kalendář, který Vám připomíná kdy a co máte. Já osobně dávám přednost papírovým, takže s aplikacemi nemám až takové zkušenosti, ale určitě jich najdete mnoho :-).


2 komentáře:

  1. Mám takové fáze, kdy bez to-do listů nedám ani ránu a jejich psaní mě neuvěřitelně baví a naplňuje. Zrovna se ale nacházím v té druhé fázi, kdy to zas tak nepotřebuji a nechci se tím moc zabývat. Ale je to jak na houpačce :D Rozhodně je s nimi ale pak ten život o něco lehčí, jak je přehlednější :D

    OdpovědětVymazat
  2. Já osobně jsem bez diáře jako bez ruky, plánování je pro mě také důležité! :))

    OdpovědětVymazat

Jak ušetřit?

Vítám Vás u nového článku po delší době, tentokrát mi vlezla do času nová práce, která můj volný čas omezila na minimum, ale je doba karan...